fredag 2 oktober 2015

Månadens Genre: Contemporary

Här listar jag tolv olika genrer, en varje månad. Jag beskriver genren lite kort och ger sedan min åsikt och exempel på bra böcker inom genren!

Contemporary (sv. samtida) är böcker som utspelar sig när den skrevs, i den verkliga världen. Det är ofta väldigt lätt att relatera till dessa böcker då de gärna tar upp vardagliga problem som vi alla stöter på. Genren har flera förgreningar, till exempel romantik, vilket gör att de ändå kan se väldigt olika ut. 

Jag har börjat läsa allt mer contemporary på senare tid. Jag tycker om att det är saker som skulle kunna hända i verkliga livet, men ändå väldigt sällan faktiskt händer! Men det jag tycker mest om med genren är att den är så varierande, när du plockar upp en contemporary kan du aldrig vara riktigt säker på vad du får, men på ett positivt sätt!

 
1762397522628

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar