lördag 24 mars 2012

The Hunger Games (Filmen)

I går var jag på premiären av THE HUNGER GAMES! Jag har aldrig varit taggad inför en film, det var så händerna skakade hela dagen bokstavligen talat. Jag kunde också känna hur hjärtat bultade i bröstkorgen och jag väntade på att bli besviken, det blev jag inte! Den var så FRUKTANSVÄRT ÜBERBRA! Bästa filmatiseringen EVER!

Några saker jag vill kommentera:

Jennifer Lawrence skådespeleri: Jag skäms lite över att inte ha upptäckt henne tidigare hon var fantastisk!
Josh Hutcherson som Peeta: Jag var tveksam men det blev perfekt!
Effie Trinket: Elizabeth Banks var fantastisk i denna roll!
Reapingen: Jag hade inte tänkt så mycket på den och hur den skulle bli i filmen men jag fick en riktig klump i halsen som var svår att hålla tillbaka!
The Capitol: Fantastiskt! Super! Det var det häftigast jag har sett. Invånarna, man märkte hur mycket de verkligen älskar Hungerspelen och att de inte ser det dåliga i det, färgglada och oskuldsfulla!
Rues död: Mitt hjärta krossades när det hände och, jag erkänner att jag grät en skvätt när Kattniss täckte henne med blommor.
Senecas död: Jag hade inte förväntat mig att få se detta i den första filmen, trodde det skulle bli i den andra. Det var genialiskt!
LISTAN FORTSÄTTER!

De två saker jag kan säga direkt att jag saknade var:
Madge: Jag fattar att det är svårt att förklara henne om man inte kan läsa Katniss tankar men ändå!
Slutet: Det var inte likadant! Det var lättare, inte lika jobbigt fast jag saknade det lite och man fick inte reda på att hon faktiskt "ljög" hela tiden!

Som jag sa förut så var detta den bästa filmatiseringen någonsin och om man var uppmärksam så såg man att det stog "Suzanne Collins" på vart och vartannat ställe! Om man ska summera det: SE DEN!! Jag har redan bestämt att jag ska köpa den direkt när den kommer ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar