måndag 26 mars 2012

Silence

SilenceFörfattare: Becca Fitzpatrick

Nora vaknar upp på en kyrkogård utan att veta hur hon hamnat där. Hon minns inget av att ha varit kidnappad, men snart inleds en intensiv jakt på vad som hänt. Vad är det för svarta "hallucinationer" Nora får och vad är det hennes familj och vänner försöker mörka när de uppmanar henne att inte titta bakåt? Jakten på hennes kidnappare utvecklas allt mer till en kamp för att stoppa en man som har makten att krossa allting som Nora och Patch har kämpat för - och deras kärlek - för evigt!

Finns det någon bättre Bad-Boy än Patch? Svar NEJ! I denna boken får vi lära känna honom på nytt eftersom Nora inte minns honom. Vilket är helt okej för det gör bara att jag älskar karaktären ännu mer! Vilket jag tror att även Nora gör. Jag tycker att det är väldigt spännande att följa Nora och hur hon försöker hitta tillbaka till sig själv och så klart Vee som alltid är där för att lätta upp stämningen för Nora. Vi läser (som i de tidigare böckerna hush hush och crescendo) ur Noras perspektiv, det älskar jag för då får man ta del av så mycket mer i handlingen. Boken bjuder på en hel del humor men även känslofyllda episoder!Tempot är högt i boken, som jag gillar, men ibland så händer saker och ting så snabbt att det blir något svårt att hänga med. Men allt som allt är det en lättläst bok, i alla fall på engelska!

Jag älskar början, hyllar mitten, prisar slutet. Mycket bättre än tvåan! Denna boken gav verkligen något till mig, på något speciellt sätt. Tack vare dess berättarperspektiv blir det som att jag går in och är Nora. Denna bok ligger på den nivån att när jag läser ser jag allt framför mig, vilket bara händer i riktigt bra böcker. Jag rekommenderar er alla att läsa den här boken. (Helst också på engelska eftersom det är orginalspråket!)

Språk: 4.5/5
Berättelse: 4.5/5
Bokomslaget: 4/5
Boken: 4.5/5

Köp den:
på svenska - Adlibris eller Bokus
på engelska - Adlibris eller Bokus




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar