tisdag 19 mars 2013

Idag är en bra dag!

Om man räknar bort att det är veckan innan påsklovet och det är fullt upp med skolarbete som ska in och redovisas. Men jag såg idag tre nya Julie Kagawa-nyheter som gjorde hela min dag!

1. The Iron King kommer som seriealbum!
Gissa om jag är lycklig! Jag älskar Kagawa och köper allt som hon häver ur sig! Och nu kan man
äntligen få se NeverNever!

2. En ny serie!
Whaat?! Detta är helt nytt för mig. Hon har fått kontrakt på fem böcker och den första väntas komma 2015. Kommer vi orka vänta så länge? Kommer vi behöva vänta så länge?
Detta är vad vi vet om handlingen:
The supernatural story is set in a present-day coastal town where mythical creatures hide amongst us cloaked as humans. Slayers belonging to an order that dates back to St. George infiltrate the town disguised as out-of-town kids, setting up a confrontation and, as is the case with YA books, a love triangle.
Vad är det för övernaturliga varelser? Hon har redan skrivit om faeries och vampyrer, kommer hon att hitta på något nytt, troligtvis. Men det är Kagawa som skriver så jag bryr mig inte, det kommer att bli fantastiskt!

3. Okej, jag berättade ju nyss om denna ny serie i fem delar som vi får av Julie Kagawa... Den har plockats upp av ett litet filmbolag som heter Universal!! Det är två år kvar tills boken kommer ut och man har redan sålt filmrättigheterna?! Det här kommer bli grymt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar