tisdag 8 april 2014

Wake, Jane Eyre, Legend

Wake (Watersong, #1)
Författare: Amanda Hocking
Utgiven: 2012
Sidantal: 309

Tre otroligt vackra, men skumma, tjejer har dykt upp i stan och en kväll festar Gemma med dem. Dagen efter hittas hon medvetslös på stranden av sin syster och efter det börjar märkliga grejer att hända med Gemma. Snart dras hon in i en djup och mörk ny värld.

 Intressant paranormal som är annorlunda mot de tidigare jag läst. Det var ändå något som gjorde att jag inte riktigt föll för berättelsen, men definitivt en bra bok som jag kan rekommendera!



Jane EyreFörfattare: Charlotte Brontë
Svensk Titel: Jane Eyre
Utgiven: 1847
Sidantal: 507

Föräldralösa Jane växer upp i hos sin elaka moster, men hon lyckas komma in på en internatskola för flickor och senare blir hon guvernant. Arbetet tar henne till Thornfield Hall där hon möter den mystiske Edward Rochester.

Bra handling och en fantastisk huvudkaraktär. Dock hade jag problem med att den var så lång och det kändes som att språket står i vägen för själva berättelsen!



Legend (Legend, #1)
Författare: Marie Lu
Svensk Titel: Legend
Utgiven: 2011
Sidantal: 291
Day är Republikens mest efterlysta brottsling. June är Republikens underbarn. Efter ett serie händelser hamnar de på ett äventyr som avslöjar mörka hemligheter och sanningar om Republiken och hur hårt de arbetar för att hålla vissa saker hemligt.

Tack Modernista för recexet!

Spännande ny dystopi! Något förutsägbar men jag tycker inte att det förstör så mycket. Har lite problem med att karaktärerna är så unga, men annars riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar