lördag 2 maj 2015

Månadens Genre: Komedier

Här listar jag tolv olika genrer, en varje månad. Jag beskriver genren lite kort och ger sedan min åsikt och exempel på bra böcker inom genren!

Komedi är en dramaberättelse med en rolig tvist. Oftast handlar det om en karaktär vars liv förbättras under berättelsens gång. Till skillnad från genrens motsats tragedin, så slutar historierna oftast lyckligt. Komedin kan antingen ta vara på roliga vardagssituationer eller skruva livets olika situationer till ofattbara, otroliga och roliga scener.

Jag läser inte så mycket komedi, jag önskar att jag gjorde det eftersom jag älskar att skratta! Men jag fyller mitt komedi-behov genom TV-serier och filmer. Egentligen gillar jag mest vardagskomik, för där blir det en igenkänningshumor och det är den bästa humorn. Men på senare år har jag egentligen bara läst en komedi-bok.


Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar