onsdag 4 januari 2012

New Moon

http://www.adlibris.com/se/covers/M/9/13/913215450X.jpgFörfattare: Stephenie Meyer
Föregångare: om jag kunde drömma


Depression. Edward lämnar Bella en dag utan förvarning. Hon tappar helt greppet om omvärlden, men en som är där för att hjälpa henne är Jacob. Bella kommer till honom med ett litet jobb när hon inser att hon kan se Edward så fort hon är i fara. Jacob i sin tur genomgår själv en förvandling som kommer att förändra både Bella och han själv.

Boken är en fortsättning på den tidigare boken och vi möter återigen Bella och Edward. Nu börjar de inse sina olikheter, som att Bella bara blir äldre för varje dag. Edward inser hur farligt det är för Bella att veta om hans hemlighet, så han lämnar henne. Bella går in i djup depression,

Detta var den bok jag tyckte minst om. Men den har stigit lite hos mig nu. Den öppnar ögonen för en helt ny värld, vilket jag gillar. Bella är helt besatt av Edward och börjar skada sig själv för att få "se" honom igen, vilket jag inte gillar.  Boken är rätt så deprimerande och tung, men också visar vägen tillbaka från mörkret, fast inte på ett sätt som jag gillar! Jag tycker nästan att Bella borde få professionell hjälp mot sin depression och bli lite mer självsäker och självständig så att hon klarar sig några timmar utan Edward.

Jag har egentligen inte så mycket mer att säga om denna bok, vilket kanske säger lite om den!

Språk: 3/5
Berättelse: 2/5
Bokomslaget: 3/5
Boken: 3/5

Köp den på:
svenska - adlibris eller bokus
engelska - adlibris eller bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar