onsdag 18 april 2012

Läs om!

Jag rekomenderar alla er att läsa om böcker ni tycker om! Just nu läser jag om The Hunger Games (det är därför vi har detta hunger games-tema) och den är nästan mer spännande nu! Jag funderar på att läsa om de andra böckerna i serien, men det får nog vänta lite!

Jag har nu läst om tre böcker det senaste halvåret, Breaking Dawn, Hush Hush och nu håller jag på med Hunger Games, och jag gillar det verkligen. Som jag säkert har sagt tidigare så fattar man så mycket mer när man läser om böcker. Man lägger märke till så mycket mer småsaker än vad man gjorde innan. När man läser om en bok så ser man också om den verkligen är så bra som man trodde, älskar man den fortfarande när man har läst om den så är den bra annars... Det är nog därför många inte läser om vissa böcker, man är väl rädd att man inte ska gilla boken längre.

I alla fall, läs om böcker för även om risken finns att du gillar boken mindre så är chansen lika stor att du kommer att älska boken ännu mer efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar