tisdag 3 april 2012

Mer än ögat ser

Mer än ögat serAislinn är sjutton år och en till synes helt vanlig tjej. Hon är kär i Seth, en kille som många tjejer dras till. Men om hon avslöjar sina känslor för honom är hon rädd att förstöra deras vänskap.

En ny kille i skolan, Keenan, börjar intressera sig för henne. Hon känner sig märkligt dragen till honom på ett nästan sjukt sätt. Men det är något konstigt med honom. Är han som hon?

För Aislinn är allt annat än vanlig - hon ser mer än andra. Precis som sin mor och mormor är hon "synsk" och kan se de osynliga. En gåva som hon helst skulle slippa. För de osynligas värld är både vackrare och grymmare än något öga skådat.

Nu hemsöker de henne. Uppvaktar henne. Men vad är det egentligen de vill henne?

Bra? Jag vet inte. På något sätt känns den inte bra, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag var väldigt taggad inför denna boken men den blev till en besvikelse. Jag kan inte riktigt sätta ord på vad det var som var mitt problem med boken. Karaktärerna var okej, fast det var inga riktigt bra. Jag kände inte att jag riktigt brydde mig om dom, vilket är ett stort minus.
Sedan var det det här med Keenan och Seth, i vanliga fall brukar jag vilja att personen i fråga blir ihop med en av dem, men nu kände jag inget. D.v.s jag föll inte för någon av dem, de var lite bleka och tråkiga.
Jag glömde av boken, dess handling vad som hände innan jag slutade läsa, inte bra! Översättningen var inte heller särskilt bra, jag kanske hade gillat den på orginalspråket mer. Men orden kändes lite tama...

Men nog av det negativa, det var faktiskt några saker jag gillade. Donia som var en slags gammal flamma till Keenan som blivit en vinterflicka. Det var den enda karaktären jag kände något för, jag tyckte synd om henne och förstod hennes sorg.
Omslaget, mycket snyggt.

Jag är rätt så säker på att det finns folk som vill läsa den och som kommer att tycka om den. Boken är okej, ett tidsfördriv, men inte mer. Fast jag tror ändå att jag kanske kommer att läsa nästa bok i serien!

Språk: 3/5
Berättelse: 2/5
Bokomslaget: 2.5/5
Boken: 2/5

Köp den:
på Svenska på Adlibris eller Bokus
på Engelska på Adlibris eller Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar