onsdag 11 juli 2012

Två sidor av en bok!

Divergent är en bok som har hyllats av många, även en bok som jag hoppas göra inom den närmaste framtiden. Jag hittade två olika omslag till boken:


 Divergent

Jag gillar verkligen båda omslagen på olika sätt. 
Låt mig börja med det rosa omslaget. Det är verkligen vackert och man hittar nya detaljer ju längre man tittar på det. Jag älskar hur det är komposerat med tjejen på stenen, fåglarna, texten och staden i bakgrunden som speglar sig! Det är tragiskt och hoppfullt på samma gång!

Det blågråa omslaget är slagkraftigt och starkt, däremot inte lika tragiskt som det rosa vilket jag blir lite besviken på. Det har samma stad i bakgrunden fast i blått och sedan är ju det en stor eldig ring mitt på där. Sorgligt nog får det mig att tänka på The Hunger Games!

Jag gillar det rosa omslaget mer, det känns som om det passar historien bättre! Men jag kanske ändrar mig kanske när jag läst boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar