fredag 28 juni 2013

Den gamla kult-serien som tar min lediga tid!

Jag har varit extremt frånvarande, jag vet det! Men jag har gjort en sådan nostalgitripp de senaste veckorna! Vilket har lämnat lite tid kvar åt läsning...

För 7-8 år sedan fastnade jag totalt för en tv-serie som gick på eftermiddagarna på 'barnkanalen'. Men då var jag mest intresserad av de ultra-coola kläderna och frisyrerna och sminket! Det var en serie som handlade om att alla vuxna hade utrotats och nu får barnen styra och ställa i världen. Barnen bildar gäng, vissa fredliga och vissa livsfarliga. Serien handlar om vänskap, överlevnad, svåra val och att hålla drömmen om en bättre framtid levande. Denna kult-serie hette "The Tribe".



För inte så länge sedan kom jag att tänka på "The Tribe" av någon anledning. Detta har gjort att jag började titta på den från säsong ett. Och jag älskar det! Det roliga är att jag förstår så mycket mer nu än vad jag gjorde när jag såg den senast.

Nu till kopplingen till bokvärlden. Serien fick ett abrupt avslut av oklara anledningar, men nu har det kommit ut en bok som fortsättning på serien. (Som jag ska ha!) Det tycker jag är väldigt roligt eftersom det var så många trådar som hänger lösa. Efter serien har man även fått reda på att flera karaktärer som man trodde var döda faktiskt lever! Boken har fått många bra recensioner och jag är riktigt taggad på att läsa den!

Serien har även väckt en bokidé jag tidigare haft men glömt bort lite. Denna har jag försökt utveckla lite och jag har inspirerats av "The Tribe" utan att kopiera!

Finns det fler The Tribe-fans därute? Eller någon som blir sugen på att börja titta?

Här är några bilder:
 








 

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskade också The Tribe! Brukade leka lekar inspirerade av det när jag var liten <3

    SvaraRadera
  2. Åh, The Tribe! Nostalgi på hög nivå. Har aldrig sett hela serien, men lite avsnitt här och var. Hade varit roligt att titta igenom hela någon gång. :)

    SvaraRadera