torsdag 22 augusti 2013

Eve's Bokiga Bekännelser

Det är Cecilia på BookObsession som startade den här enkäten. Det tycker jag var väldigt kul eftersom det var länge sedan som det var någon enkät som gick runt i bloggvärlden!

Det fungerar så här: 
Själva meningen med "bokiga bekännelser" är att varje person som gör den ska tänka efter vad som har hänt i sitt liv och sedan berättade om de 7 största sakerna som är relaterade till böcker och läsning. Det kan vara allt mellan himmel och jord, man sätter gränserna själv för vad man vill dela med sig av - glöm bara inte att namnge inlägget som "'ditt namn' bokiga bekännerlse". När man väl har "bekänt" så ska man tagga vidare 5 stycken andra bloggare, och sedan meddela dessa personer att de har blivit utvalda! Svårare än så är det inte. 


41865 
1. Jag har inte alltid tyckt om att läsa!
 Men jag har alltid velat tycka om att läsa! När jag var liten älskade jag när vi fick gå till skolans bibliotek eller besöka bokbussen. Att känna, titta på och läsa baksidestexten var lugnande. Men det var inte många av alla dessa böcker som jag lånade som faktiskt blev utlästa. Det var i högstadiet som jag började läsa på riktigt. Innan hade det varit två eller tre böcker per år. Men sedan hittade jag en serie som jag fastnade för och sedan läste jag Twilight, efter det var jag fast.


2. Jag har inte köpt någon ny bok sedan i början av maj!
Detta är faktiskt inte helt sant, för i måndags köpte jag tre nya böcker för första gången efter mitt köpstopp! Men annars har det gått cirka 4,5 månad sedan jag fick hem en ny bok!

3. Jag kan gå igenom min blogglista mer än tre gånger på en dag
Haha, och ni som trodde att ni hade många läsare! Nä, men när jag är rastlös händer det att jag plockar upp min dator och går igenom alla bokbloggar som jag följer. Sedan innan jag lägger ifrån mig datorn gör jag det igen. Jag vet inte varför, för det kan omöjligt vara så att någon har uppdaterat sin blogg på så kort tid.

4. Jag har aldrig skrivit klart en bok
Men jag har påbörjat flera. Jag började skriva i typ åttan men då var det mer filmmanus, nu är det ungefär femtio-femtio. Jag har även flera historier i huvudet som jag inte ens har börjat på än. Men som ni kanske vet så har jag som gymnasiearbete att skriva en bok. Det kan ni läsa mer om här. Den har jag en tydlig disposition på och jag gillar historien. Det kommer nog att gå vägen!

27670525. Jag har aldrig blivit skrämd av en bok
Det är någon förmåga eller oförmåga som jag har. Jag har försökt mig på flera skräckisar men jag har aldrig blivit rädd! Jag finner bara att de böckerna är osammanhängande och sega. Jag har fortfarande kvar att läsa "Varsel" av Stephen King, men jag har inte haft tillräckligt med plats i frysen än!

6. Jag avslutar aldrig en bok på kvällen
Nepp, inte sedan The Hunger Games då jag låg vaken det mesta av natten och tänkte på boken!
  
7. Jag har svårt att se antagonisten som ond
Konstigt va? Men jag försöker alltid att sätta mig in i alla karaktärers situationer och upplevelser och då är verkar de inte så onda längre! Jag säger inte att de gör rätt eller något sådant, men jag kan förstå hur antagonisterna hamnade där de hamnade!



Taggar:
Ella (MittimEllan)
Anna (Boktycke)
Beate (BokBeate)
Linnea (Liijobooks)
Ebba (Ice and Fire)

3 kommentarer:

  1. Det där med plats i frysen är från Friends va? haha :)

    Och gud vad duktigt av dig att inte köpt böcker på 4,5 månader. Tycker nästan du förtjänar pris för det! Skulle aldrig klara av det själv. <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul, ska göra den direkt :D <3

    SvaraRadera
  3. Wii, tack för taggen! Ska göra den nu! :D

    SvaraRadera