torsdag 6 september 2012

En dålig bok...

Hur gör du om du stöter på en bok du inte alls kommer in i eller finner intressant?

Man ska ge en bok hundra sidor! Det är min regel. Du ska inte sluta läsa en bok för att du tycker att den är tråkig innan du läst hundra sidor.
Ge den en ärlig chans! Men sen då? När du läst de där hundra sidorna och den fortfarande inte underhåller dig? Vad gör du?

Jag brukar göra så att jag läser först 100-sidor finner jag handlingen det minsta intressant, även om det inte är mycket, ger jag den 100-sidor till för då brukar man ha kommit in i boken. Men det har aldrig skett att jag läst 100 sidor och inte alls på något vis känt något för en bok. Så vad skulle jag göra om det hände?

Jag hoppas att jag ändå skulle läsa klart den och sedan fundera på vad det var som gjorde att jag inte fastnade för den. Men, även jag har ett par o-utlästa böcker i hyllan! Anledningen till att jag har tagit en paus (inte slutat) är nog inte för att böckerna har varit dåliga utan att de bara inte fångat mitt intresse!

Jag hoppas att jag ska läsa klart mina påbörjade böcker i hyllan, någon gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar