lördag 1 december 2012

Första December!

Då drar vi igång!

Sammanfattning kapitel 1:
Lissa har en dröm som väcker Rose. Rose märker hur blek Lissa är och inser att hon inte har fått i sig blod på ett tag. Då får hon blod av Rose, nu får man läsa om vad som händer när en vampyr dricker från ens hals.
Rose börjar märka att något inte står riktigt rätt till och vill därför sticka därifrån. Man får då veta att vampyrer kan använda tankekraft för att påverka folk att göra vad man vill. Vi får även reda på att det inte biter på Rose.
Lissa och Rose skyndar sig ifrån skolan men stoppas av en massa beskyddare. Man får möta Dimitri och han tar med Lissa och Rose tillbaka till St. Vladimirs skola.

Kommentar:
Jag tyckte att detta var ett mycket bra inledande kapitel. Jag har inte läst boken innan, men jag blir definitivt intresserad och vill läsa vidare.

Favoritcitat:
"Jag hoppades alltid att jag förtjänade ett sådant förtroende." -Rose

Funderingar:
Lissa och Rose har varit bästisar sedan förskolan p.g.a att dom inte var så bra på att stava till sina namn. Är det bara slump att man blir bästis med någon och inte någon annan, eller är det 'meant to be'?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar