måndag 17 februari 2014

"See Me" is totally happening!

En av mina favoritförfattare (som jag också räknar till en av de mest talangfyllda personerna som jag vet) Wendy Higgins, the Sweet trilogy, delade för ungefär ett år sedan med sig av en ny idé. Hon arbetade på en bok som hennes förläggare hade passat då den var så annorlunda. Men Higgins hade ändå tänkt att hon skulle publicera den själv (mycket modigt!). BETA-läsarna verkade älska historien och jag var taggad till tusen på att läsa den.

Sedan kom beskedet... Higgins hade lagt projektet på hyllan. Det var inte så att hon inte älskade berättelsen, men något kändes, för att citera henne, "off" och därför ville hon inte riktigt dela berättelsen med världen än. Jag kan förstå henne och jag kände själv att även om jag verkligen ville läsa boken, så ville jag inte läsa något som hon själv inte var nöjd med. Då den 16 augusti 2013 visste vi inte om hon någonsin skulle plocka upp projektet igen!

Men nu vet vi! Higgins meddelade idag på sin blogg att den 17 mars 2014 (alltså om en månad) kommer boken ut! Jag är överlycklig! Det är något speciellt med att följa ett projekt från det att författaren först delade det med världen, tills det att hon lade det på hyllan och nu till att hon berättar att boken faktiskt ska publiceras! Så jag är lite extra lycklig över detta!




(Dock är detta en fortfarande en självpublikation och det kommer inte vara lika lätt att få tag på den som med andra böcker! Men hon planerar att släppa den på Kindle, Nook, Kobo, och iTunes!)

1 kommentar:

  1. svar: boken går in i ett av postens gröna paket, då frakten blir då 29kr och boken 5kr :)

    SvaraRadera