söndag 6 november 2011

Evermore

Författare: Alyson Noël

Ever Bloom är en tonåring som har överlevt en bilkrasch som tog livet av hennes föräldrar, syster och labrador. Nu bor hon hos Sabine, hennes faster, i en lyxig lägenhet. Ever har gått från att vara en av de sötaste och populäraste på hennes gamla skola till att vara en utstött tjej som gömmer sig bakom stora tröjor och solglasögon. De enda vänner hon har är goth-tjejen Haven, som inte får tillräckligt med uppmärksamhet från familjen, och Miles, killen med ett hjärta för musikaler. Ever har en gåva (eller förbannelse som hon själv skulle kalla det!), ända sedan olyckan har hon kunnat höra folks tankar, se deras auras och veta hela deras livshistoria med bara en beröring, förutom på den nya killen, Damen, som gör att allt omkring henne blir tyst.

Denna bok var en som jag var lite osäker på om jag skulle gilla, men jag gillar den! Man kastades in i handlingen men sedan blev den lite segare. Avslutet tyckte jag var riktigt bra, det var bara svårt att hänga med ibland. Jag har börjat tröttna på alla dessa böcker om någon stackars tjej som sedan träffar en kille som gör att allt blir bra... Jag gillar att Ever reagerar inte som dem andra när hon fattar vad Damen är vilket jag tycker är bra för jag hade blivit helt skakis jag med! Fast ärligt talat har jag lite problem med de odödliga i boken de känns inte så "verkligt", om man nu kan säga så, fast omslaget är snyggt!
Allt som allt var det en hyfsat bra bok och jag vill läsa fortsättningen!


Språk: (på den engelska versionen nu då) 2/5
Berättelse: 2/5
Bokomslaget: 3/5
Boken: 2/5


Köp den på:
svenska - adlibris eller bokus
engelska - adlibris eller bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar