tisdag 6 november 2012

Favorit-omslagserie #1

Jag har tänkt på att det finns väldigt många bokserier där ute, därmed finns det väldigt många omslagsserier och jag tänkte att jag ska börja visa er mina favorit omslagsserier!


Först ut är the one, the only, the Hunger Games!http://1.bp.blogspot.com/-n0_kOmfR-Hg/T2kZTLz-2NI/AAAAAAAAB0M/7-VSc0cS9Ps/s1600/hunger_games_trilogy3.jpg

Jag älskar dessa omslag! Dom matchar serien så bra. Första boken är svart och lite grå, fågeln är fångad i sin ring. Detta reflekterar samhället i Panem väldigt bra. Andra boken är röd och gul, den är ljusare vid fågeln och fågeln i sin tur håller på att bryta sig loss. Jag tror att det vill visa hur hoppet som växer fram i boken, färgerna verkar representera titeln och allt den innebär. På tredje omslaget är fågeln helt fri och vit, det är ljust och ringarna som finns i bakgrunden är 'trasiga'.

Detta är en serie som verkligen har fått till sina omslag!

1 kommentar:

  1. Även om jag inte ännu har läst serien så håller jag verkligen med dig om att omslagen är underbara!

    SvaraRadera