måndag 26 november 2012

Och det blir...

Törst (Vampire Academy, #1)Törst som ska vara vår julkalender-bok i år!!

Beskrivning från goodreads:
Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola - en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer.
Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer.
I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa - till varje pris.


Varje inlägg kommer att innehålla en liten sammanfattning om vad som hänt i just det kapitlet vi läst, lite vad jag tycker om den, några funderingar/saker jag har tänkt på när jag läst och så ska jag försöka att hitta ett favoritcitat! Sedan är ni varmt välkomna att diskutera i kommentarerna!

Inläggen kommer att publiceras klockan 10.00 varje dag fram till jul, med start den 1 december, alltså på lördag! Du är välkommen att vara med!

4 kommentarer:

  1. Verkar jätte kul och intressant! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, detta verkar jätteroligt! Skulle gärna vilja vara med men jag tror inte jag hinner med... :( Det är många andra saker som ska läsas för mig i december.
    SV: Touren tog typ tre timmar och sedan fanns det en shop där man kunde spendera ytterliga en timme! :D Så se till att ta med dig en HP-intresserad kamrat med dig som inte tröttnar i första taget ;)

    SvaraRadera
  3. Du valde verkligen en jätte bra bok!

    SvaraRadera