måndag 14 oktober 2013

Reading habits tag

Har blivit taggad av Klara till att göra denna tag om bokvanor!

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa? 
Jag kan läsa nästan var som helst. På caféer, i min säng, i någon soffa, på golvet, på en stol, i en båt, på en ö i skärgården. Det enda stället jag inte läser på är i bilen, då mår jag illa!

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Jag har mina egengjorda bokmärken som jag är väldigt stolt över. Men orkar jag inte hämta något av dem så tar jag lite vad som helst, från hushållspapper till mobiltelefon, så länge jag inte behöver vika något hörn!

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag slutar till 95 % av gångerna vid ett kapitel. Annars vid en blankrad. Då vet jag att man har kommit till ett avslut!

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser? 
Jag har försökt... Men det slutar oftast med att jag gör en kopp varm choklad och tar upp boken, sedan glömmer jag av chokladen och när jag kommer på det så har den kallnat...

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Det händer, men oftast inte!

6. En bok i taget eller flera samtidigt? 
Jag kan bara läsa en bok i taget, annars blandar jag ihop dem!

7. Läsa hemma eller överallt?
Jag brukar ha med den när vi ska bort med familjen, men jag sätter mig sällan och läser någon annanstans än i en hemmamiljö. Men det är tryggt att alltid ha med en bok!

8. Läsa högt eller tyst i huvudet? 
Tyst i huvudet, det går mycket snabbare och man snubblar inte på orden!

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken? 
Nej, jag försöker alltid att läsa allt mer eller mindre noggrant!

10. Bryta rygg eller inte? 
Nej, jag vill att mina böcker ska vara i så gott skick som möjligt! Men det händer ju ibland av misstag!

11. Skriver du i böcker?
Precis som jag sa på förra frågan så vill jag att mina böcker ska vara i så gott skick som möjligt. Men jag skulle vilja göra det, det verkar så mysigt att skriva ner tankar och kommentarer så man kan komma ihåg dem!

12. Vilka taggar du?
Jag har dålig koll på den här taggen och kommer vara tråkig och tagga alla! Men lite extra ni som har försvunnit från bloggvärlden, ni vet vilka ni är...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar