lördag 5 oktober 2013

West of Memphis

I skolan arbetar vi just nu med dokumentärer av alla slag. Det innebär att vi tittar på och gör dokumentärfilmer. En morgon, för ett par veckor sedan, kom vår lärare in och sa att vi skulle titta på en film som hette "West of Memphis". Han berättade inte så mycket om den utan sa bara att den handlade om tre tonårspojkar som blivit fällda för ett mord på tre pojkar. Ingen var direkt taggad på att se den, men vi skulle ge den en timme, få en liten rast och sedan fick vi gå om vi ville.


När timmen hade gått var det ingen som ville ha rasten, alla var helt tagna av filmen. Allt med den var så bra! Vi fick till och med sitta kvar extra länge för att se klart den. Det är utan tvekan en av de bästa dokumentärer jag har sett och den slår till och med Sugar Man, och jag älskar Sugar Man!

Efter att jag såg dokumentären så har jag blivit väldigt intresserad i fallet. Kort efter såg jag att en av killarna har gett ut en bok kallad "Dödsdömd" som jag kommer att köpa så fort jag får tillfälle.

Vänner, detta är en film som ni borde ta er tid att titta på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar