tisdag 12 november 2013

Nytt i Hyllan [4]

Nu har jag skaffat hem lite böcker! Detta var ett lite speciellt köp för att det är mitt första egna internetköp. Nu när jag är "vuxen" så kan jag ju köpa mina böcker på adlibris själv. Jippie!

Men vilka böcker blev det då? Jo, de här:



Monstrets Dotter (Recensionsexemplar), Hex Hall, How to Love & Premeditated



Monstrets Dotter av Kristin Cashore
I somras läste jag den första boken i denna serie, Tankeläsaren, och jag kände verkligen att jag ville dyka ner i denna också. Det utspelar sig i en påhittad värld där vissa personer föds med speciella gåvor, dessa personer kallas särlingar. Denna bok handlar om Flamma som är något slags mänskligt monster som kan kontrollera människors sinnen. Det tycker jag låter väldigt spännande!



Hex Hall av Rachel Hawkins
Denna bok har fått mycket bra recensioner. Det handlar om en häxa som lyckas ställa till med sådana stora problem på sin skolbal att hennes trollkarlsfar skickar henne till en isolerad, magisk skola kallad Hex Hall. Hon får reda på att det har skett attacker mot elever på skolan och hennes enda vän är den huvudmisstänkta. Verkar riktigt lovande!




How to Love av Katie Cotugno
Relativt okänd debutroman som jag hörde talas om genom en amerikansk bokbloggare som verkligen tyckte om den. En tjej som blir kär i en kille som sedan mystiskt försvinner och lämnar tjejen, Reena gravid. Tre år senare är Reena förälskad i sin lilla dotter och då dyker killen plötsligt upp igen. Reena vill inte veta av honom, men det finns kanske känslor kvar, vågar hon chansa på honom? Jag tycker att den verkar mysig och som en riktig feel-good roman!




Premeditated av Josin L. McQuein
Mycket blandade recensioner på den här! Det handlar om en tjej som har begått självmord. Nu ska hennes kusin, som har läst hennes dagbok, göra livet riktigt svårt för killen som förstörde hennes liv. Det verkar som att det skulle kunna bli bra, men jag vill inte ha för höga förhoppningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar