måndag 9 mars 2015

Att få idéer - Karaktärer

Bokbeate kom på en så bra idé! Hon skrev om att få idéer och jag tyckte att det var så roligt att läsa om det så jag tänkte att jag skulle skriva om hur jag brukar få idéer till berättelser.


Ett annat sätt är att det plötsligt dyker upp en karaktär i mitt huvud. Så var det med den berättelsen jag skriver nu. Helt plötsligt var det en annan person i skallen på mig! Till en början hade jag inget namn på karaktären, allt jag visste var att att det var en tjej som var mycket smart och med mycket makt. Det var allt jag visste i ett par dagar.

Sen fick jag ett namn, började ta reda på saker om hennes värld. För det var lättare än att ta reda på saker om henne. Det visade sig då att hon bodde i en realistisk dystopisk värld. Och ju mer jag lärde mig om världen desto mer fick jag reda på om henne. Till slut hade jag en hel berättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar