lördag 7 mars 2015

Att få idéer - Dröm

Bokbeate kom på en så bra idé! Hon skrev om att få idéer och jag tyckte att det var så roligt att läsa om det så jag tänkte att jag skulle skriva om hur jag brukar få idéer till berättelser


Det första är: genom drömmarnas land. Det är inte så att jag skriver ner varenda dröm jag har i detalj, även om jag önskar att jag gjorde det. Men ibland har jag en så stark dröm som jag verkligen blir berörd av (jag vet, det är lite konstigt!) Men om jag känner att det finns en story där som är längre än vad jag har upplevt genom drömmen så skriver jag ner det som hände.

Jag har en dröm som jag hade för ett par månader sedan som jag väldigt starkt kopplade till två låtar så det första jag gjorde den morgonen var att gå in på Spotify och skapa en spellista med de två låtarna, den listan har nu växt till fyra låtar, yay! Det går sakta men säkert fram, för jag är extremt kräsen med vad jag lägger till i just den listan. 

2 kommentarer:

  1. Jag kan också bli väldigt inspirerad av drömmar! Om det sen blir något av det eller inte är en annan sak, men det där med stämning känner jag verkligen igen :)

    SvaraRadera
  2. Drömmar är ju en av de underbaraste sättet att få idéer! Det är som ett kvitto på att den kreativa hjärnan aldrig sover ;) Det händer jätteofta att jag drömmer väldigt tydligt om en viss händelse eller några personer och det har sedan gett upphov till bokidéer :D

    SvaraRadera