måndag 22 oktober 2012

Den där bitterljuva känslan

Jag har nyss läst ut en bok, en mycket, mycket bra bok. Då kommer den där känslan av "Wihoho! Jag har läst ut den! Jag har läst ut den!" (dansar) "Åh, den var så bra och så fin! Jag älskar den!" sedan sitter man där på golvet och tänker "Åååh, den var så bra och så fin! Jag älskade den och nu är den över..."

Jag tycker väldigt mycket bra om många böcker, det finns sådana som jag kommer läsa om tills det att den går sönder. Det är sådana böcker man får denna bitterljuva känslan av när man läst ut den.


Det är det som hindrar mig från att börja läsa en bok direkt, då kvittar det hur länge jag har väntat på den, för jag vill inte att den ska ta slut! Har du läst den en gång så är det över, visst du kan läsa om den men det är inte samma grej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar