tisdag 3 december 2013

Tredje December: De tre visaste karaktärerna

Kanin (Blood of Eden) - Han har sina svagheter och hemligheter. Men han är cool som karaktär och verkar nästan ha svar på det mesta! Jag ser honom som en liten fadersfigur för Allison när han tränar henne till att förstå vad livet som vampyr innebär!



Albus Dumbeldore (Harry Potter) - Han är väl sen visaste karaktären man kan tänka sig! Uråldrig gammal trollkarl som alltid finns där för att hjälpa människor i nöd. Så omtänksam, snäll och rättvis. Mysig man är detta som tar hand om alla!


1508371



Grimalkin (The Iron Fey) - Världens bästa katt! Världens mest uttråkade katt... Han sitter på alla svar även om han inte alltid vill dela med sig av dem! Han poppar alltid upp när man behöver honom och erbjuder gärna sin vishet, i utbyte mot en tjänst!


6644117 


Var med i min Julkalendertävling!




1 kommentar:

  1. Svar: Oj, vad svårt! Får man sno Albus Dumbledore från ditt svar, för han är den första som kommer upp när när jag tänker på den visaste karaktären. Drar till med en till karaktär från Harry Potter-böckerna också, nämligen Hermione Granger. Till sist väljer jag nog Queenie från "Code Name Verity" eftersom hon kan vara en av de smartaste (och modigaste!) kvinnor jag någonsin stött på inom litteraturen. :)

    SvaraRadera