lördag 26 januari 2013

Happy Bookaholic!

Blev taggad av Beate att göra denna tagg. Tack så mycket!

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Jag älskar att få hem dom! Att öppna paketet och slås av doften av nya böcker, underbart!

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Försöker att hålla mig till en gång i månaden, ibland fler...

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Jag älskar att handla i fysiska affärer, känslan att få bläddra lite i böckerna och sedan köpa dom och ta med dom hem! Med det sagt så måste jag säga att jag handlar nästan alltid på nätet, det passar min plånbok bättre!

4. Har du någon favoritbokaffär?
Jag är en trogen adlibris-kund!

5. Brukar du förbeställa böcker?
Nej, det är inget jag brukar göra!

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Ja det har jag faktiskt! Den ligger på ca 200 kr, men när jag väl köper böcker brukar jag hamna runt 350 kr, så jag är väl inte den bästa när det gäller att hålla budgetar...

7. Bokköpstopp - är det något för dig?
Ska faktiskt försöka ha ett sådant nu till slutet av mars, dels för att jag har så många böcker hemma redan som behöver läsas och dels för att jag behöver verkligen spara lite pengar!

8. Hur stor är din bokönskelista?
Ojojoj den är nog oändlig!

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Sweet Peril av Wendy Higgins
The Eternity Cure av Julie Kagawa
The Edge of Never av

10. Vem taggar du?
Har dålig koll på vilka som har gjort den och inte, men jag taggar dig (ja just du) som inte har gjort den ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar