tisdag 1 januari 2013

Mål 2013!

2012 har gått så fort och tiden är ju inne att kolla in om jag har uppnått mina mål! Jag kan säga att jag vet att det har gått lite knackigt på vissa håll, men jag är ändå hyfsat nöjd i alla fall! Jag kan ju även nämna att jag inte började med målen förrän i maj...

- 7 böcker på svenska (7/7) Fixat!

- 4 böcker av svenska författare (2/4) *Tittar bort och visslar och låtsas som ingenting*

- 5 böcker som inte är fantasy (5/5) Yes!

- om 5 böcker (4/5) Nästan i alla fall!

- totalt 25 böcker (28/25) Yeah!

Ja, eeh, tre av fem mål i alla fall! (Nästan fyra) Jag ska bli bättre på att läsa på svenska detta år!

Här är mina mål för 2013:

Läsa 50 nya böcker

Läsa om 7 böcker

Läsa 10 böcker på svenska

Läsa 10 böcker som är inte är fantasy

Läsa 4 böcker av svenska författare

Specifika böcker:

Torment av Lauren Kate
Angelologi av Danielle Trussini
De Utvalda: Tankeläsaren av Kristine Cashorn
The fault in our stars av John Green
En dag av David Nichols
Sagan om Ringen av J.R.R Tolkien
Foxfire av Joyce Carol Oates
Daughter of smoke and bone av Laini Taylor
Beautiful Creatures av Kami Garcia
The truth about Forever av Sarah Dessen
Harry Potter och Dödsrelikerna av J.K Rowling

Innan 2013 är slut vill jag också ha skrivit något eget! Jag har flera idéer i mitt huvud men jag lyckas aldrig att få ner dom på papper. Ska även försöka att låna fler böcker, annars kommer jag snart att drunkna i mina böcker! Jag har ingen aning om jag kommer att uppnå dessa mål men jag kommer att ge ett tappert försök!


1 kommentar:

  1. Tror inte jag kommer nå mina mål alls, men kul att ha dem =) skrev precis mina ^^

    SvaraRadera