fredag 5 april 2013

The Evolution of Mara Dyer

The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer, #2)
VARNING! INNEHÅLLER SPOILERS FRÅN TIDIGARE DELAR I SERIEN!

Författare: Michelle Hodkin
Serie: Mara Dyer #2
Utgiven: 2012
Sidantal: 544

Mara Dyer once believed she could run from her past.

She can’t.

She used to think her problems were all in her head.

They aren’t.

She couldn’t imagine that after everything she’s been through, the boy she loves would still be keeping secrets.

She’s wrong.


Jag hade glömt bort hur mycket jag älskade karaktärerna i den här boken. De är så trovärdiga rakt igenom. Jag älskar Noah och Mara, både tillsammans och individuellt, ju mer jag läser. Man vill verkligen vara arg på Mara’s föräldrar i boken, men sedan tänker man på hur man själv skulle reagera om man var i deras situation och helt plötsligt är det inte så lätt längre. Min favoritkaraktär i den här boken är definitivt Mara, hon verkar så snäll men ändå så är hon komplicerad och egentligen ‘ond’.

Jag älskar att denna utspelar sig mycket på ett mentalsjukhus. Det gör den lite läskigare än var den tidigare var. Som i föregångaren så är det Mara som berättar från sitt perspektiv. Att man inte riktigt kan lita på Mara gör det ännu mer spännande. Man vet inte alltid om det man läser verkligen är sant eller om Mara är galen på riktigt!

Jag älskar den här boken, den var bättre än den första i serien! Jag trodde inte att den skulle var så bra, men den är en favorit! Stämningen genom hela boken är rysligt spännande. Jag gillar verkligen den här blandningen av paranormal romance och skräck! Och slutet, det var så hemskt, jag kan verkligen inte vänta tills nästa och sista boken kommer!

Språk: 5/5
Berättelse: 5/5
Karaktärerna: 5/5
Bokomslaget: 4/5
Boken: 5/5



Köp den:
på engelska - Adlibris eller Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar