söndag 26 maj 2013

Bästa biblioteket!

Som ni kanske vet så går jag gymnasieinriktningen Estetik och Media. För ett tag sedan så kontaktade biblioteket på skolan en av mina lärare och undrade om inte Mediaeleverna kunde göra lite reklam till biblioteket. Så vi gjorde en uppgift då vi skulle göra reklam för en genre (t ex deckare) eller för något som man kan få i biblioteket (t ex hjälp). Jag gjorde en bild om paranormal, som jag blev väldigt nöjd med.

Vi fick för ett par veckor sedan reda på att biblioteket blev så nöjda med bilderna att de ville tacka av oss personligen. Så i onsdags gick vi dit där våra bilder satt uppe och vi fick berätta lite om hur vi hade tänkt när vi gjorde bilden.

Men nu till det bästa! Efteråt så fick vi gå upp till ett grupprum och där stod det tårtor som de hade köpt från ett bageri. Jag och min kompis lade också märke till en resväska som stod bredvid tårtorna och den var fylld med böcker. Och när vi hade ätit klart så sa bibliotekarien att vi fick, som ett extra tack, ta varsin bok. Jag lyckades få med mig två: Jellicoe Road och Boktjuven! Det var den bästa dagen i min vecka!

Boktjuven
Jellicoe Road

2 kommentarer:

  1. Grattis till de nya böckerna! (eller till dig, vet inte hur jag ska formulera mig helt...)
    Jellicoe Road är rikitgt bra om du inte läst den ännu! :) Är väldigt nyfiken på Boktjuven, har hört massor av bra iaf!

    SvaraRadera
  2. Åh din lycko-ost! :P Och jag håller med Rebecka, Jellicoe road är superbra! :)

    SvaraRadera